Ավետիք Մեջլումյան

(ծնվ. 1984թ.)

Գնացք

Իսկ այն, ինչ կիսատ մնաց,
Տողերիս մեջ ավարտել եմ ուզում:
Լի՛-լի, Լի՛-լի, Լի՛-լի, Լի՛-լի.
Գնացքի ակերն են ծամում
Իրենց երկաթե լնդերով բացված:
Պատուհանին անձրևի շիթերը
Նկարում են կանացի ոտքեր`
Քնքուշ ձագարների նման,
Որ միտված են ներքև.
Լի՛-լի, Լի՛-լի, Լի՛-լի...
Հանդիպակաց քաղաքները կամովին ցնդում են`
Թողնելով լույսեր` լղոզված և հուշեր` ինքնաբուխ,
Նրանց հալված մարմիններից
հորդում է գիշերը- կորստյան մատնելով,
Լափելով նոր քաղաքներ.
Լի-լի, Լի-լի...
իսկ իմ դիմաց նստած եմ ես.
Ով աչքերը թարթեց - չդիմացավ.
Ըստ պայմանի` պետք է նետվի ներքև`
Համարվի անհայտ կորած.
Կեր` աղվեսներին
Եվ գտածո` տուրիստների անտառային:
Ինձ ինչ.
Երկու դեպքում ես շահող եմ,
Ինձ ինչ.
Երկու դեպքում թռչում եմ ես
Հաղթանակս-պարտությունս` աչքով տալիս իրար`
Դանակներ են հանում և շարում ափսեներ.
Լի-լի...
Վերջին ակորդ,
Հույսի պարկուճ,
Վանկերի վերջ,
Տառերի Սով.
Հնչյունների ժլատություն,
Չկամության այբուբենի.
Ահա Տիտանիկի ծռված հառաչ`
Մի խեղդված
Լի...
Այդ ժամանակ ես կթռչեմ իսկականից.
Չեմ իմանա
Ինձ ինչ:


Իմ Լեհական Սերը

Իմ Լեհական Սերը պաղպաղակ էր սիրում,
Որը ես բացում էի մորու մուրաբայով,
Երբ միասին տուն էինք թռչում Դիսկոներից
Եվ փողոցում բռնում էր ձեռքս`
Իբր` հենվելու համար:

Հետո ծանր էր շնչում …
Եվ չէր կրում ակնոց,
Չնայած նրան կսազեր,
Հեռու էի տաղանդ լինելուց,
Այլ դասական – կայտառ սիրահար էի:

Հետո, երբ հիվանդ էի,
Նստում էր կողքս – լինում էր քնքուշ,
Ուղղում էր մազերը և ավելորդ
Խորհրդի պես` ականջի ետևն էր գցում:

Իմ Լեհական Սերը պատմաբան էր նաև
Եվ սիրում էր զբաղվել կարուձևով,
Ինչպես իր տատիկը, հավանաբար,
Պարտիական ժողովներից խրտնած
Ամուսնյակի` Պան Վալենսկու համար
Կոստյումներն էր գցում կարգի:

Նրանց տանը հաստատ կողովներ կային ծղոտ,
Ժամացույց զանգերով, ծա՜նր,
«Զինգեր», սպիտակ գինի, Եվրոպայի ատլաս  
Եվ Բալզակի փքված հատորները`
Չկարդացված, բայց խնամքով սրբվող:

Իմ Լեհական Սերը կարող էր
Դառնալ վերջի՜նս, միա՜կս, վերի՜նս…
Բայց մենք բաժանվեցինք …
Սրա մասին` հետո…

Հավերժական Սեդա 

Ակորդեոն գետն ինձ տանում է,
Գլուխս դիպչում է կամուրջներին,
Շրջակա շենքերի տանիքներից ու մայթերից
երևում է Սեդայի պատկերը:
Գետի խորքերում
Հորձանքներում աղիքներում
Հեղեղատներում ու այլ տներում
Ամենուրեք Սեդան է մշտարթուն:
Եթե այսպես ես հասնեմ մանկությանս
Այնտեղ կանգնած է Սեդան – ուռենու տակ և անմար ժպիտով,
Եթե ես հասնեմ վախճանիս,
Այնտեղ էլ կանգնած է Սեդան և չի թողնի, որ մեռնեմ:
Եթե ես հասնեմ օվկիանոս
Սեդան միայն կհրճվի
Իսկ եթե լինի մի ծովափ
Կվայելենք այն երկուսով:
Թավալվում եմ գետի ալիքների մեջ
Բայց Սեդայի հայացքի ներքո սա թավալում չէ, այլ – ծավալում,
Մամռակալած եմ ես ու վերքոտ,
Սեդայի ներքո մամուռը երիտասարդության նշան է կանաչ:
Եթե բան էլ չանի, նրա հայացքի ներքո ես փրկվում եմ:
Ձեռքն էլ չմեկնի, չհորանջի անգամ,
Նրա հայացքը - հենց ինքը - փրկությունն է:
Իմ հավերժական Սեդան:
Իմ բանաստեղծությունն էլ չի ավարտվում, չեմ ուզում ավարտվի -
Որ տողերիցս անվերջ տարածվի Սեդայի հավերժությունը:
Շենքերի պատուհանները – Սեդայի աչքերն են,
Աշխարհի բոլոր սրբապատկերներից նայում են Սեդայի աչքերը,
Հերոսները գնում ու մեռնում են հանուն Սեդայի
Ես գնում ու մեռնում եմ հանուն Սեդայի:
Բոլորս գնում ու լցվում ենք Սեդայի ձեռքերը
Բոլորս Սեդայի մոտ ենք:
Սեդան ապրում է ինձ հետ, բայց նաև իմ հարևանն է,
Սեդան շնչում է մոտիկ, բայց նաև ծագում է առավոտյան:
Սեդան ջերմության հասարակածն է:
Եթե չհասնեմ մանկությանս
Սեդան այստեղ կլինի ու ինձ հետ կկիսի դառնությունս:
Հավերժության արտահայտման համար ես կարող էի գրել
Աշխարհի ամենափոքրիկ բանաստեղծությունը -
Մի տառ միայն,
Կասեի, որ դրանից է եղել Մեծ Պայթյունը:
Բայց ես ընտրեցի երկար ճանապարհը,
Որ ձեզ հաղորդեմ Սեդայի մասին:
Սեդան ինձ սովորեցնում է ամեն օր ապրելու արվեստը,
Մինչ այդ ես ապրում էի հավերժության համար
Որի համար մարդու կյանքը որդի արժեք չունի
Եվ քեզ կրնկի տակ տրորում է հավերժությունը
Ու դու զգում ես ճնշումը ոչ միայն մթնոլորտի
Այլ նաև բռի հավերժության:
Սեդան ձեռքիցս բռնած ինձ տանում է
Այն մյուս սենյակը, ուր չի զգացվում հավերժության ծանրությունը
Թելադրում է սիրով, խոնարհաբար
Ու ես սիրում եմ իմ ուսուցչին:
Ու եթե մեր դուռը ծեծեն,
Ու եթե շեմին լինի հավերժությունը
Չարքաշ ատամներով, պարկով – ինձ համար
Ես վախից կմտնեմ մահճակալի տակ,
Սեդան կգնա դուռը բանալու:
Ես վախից փակած կլինեմ ականջներս ու քիթս,
Չեմ լսի ոչինչ:
Հետո կհասկանամ վերադարձած Սեդայի ժպիտից,
Որ ինձ հանգիստ կթողնի հավերժությունը,
Նրան ասվել է խստաբար ու նա գնացել է պոչը քաշած:
Մահճակալի տակից երբ դուրս եկա,
Ես կրկին գետի մեջ եմ,
Այստեղ չկան նայադներ,
Նավզիկեն էլ այստեղ չէ,
Չկան խութեր ստորջրյա:  
Սեդայի ձեռքերի համար ես կհանեի
մարջաններ, բայց դրանք էլ չկան:
Այս գետում ոնց որ ես եմ միայն
Եվ ոնց որ այս գետն էլ ես եմ:
Եվ քշում է գետն ինձ կամուրջներով ու ջրերով
Ու ես անխառն եմ ինչպես մաքուր սպիրտը
Ու իմ ողջ ճանապարհի վրա աչալուրջ
Աչալուրջ, բայց մեղմ, աննկատ
Սեդան է հավերժական
Իմ հավերժական Սեդան:

Երկու Սեդա 

Կա երկու Սեդա - գրավոր և բանավոր,
Գրավորն իր հերթին լինում է
Հոդվածների ու կարճ հաղորդագրությունների տեսքով:
Կա նաև Սեդա պարզապես և Սեդա Շեկոյան:
Կարճ մազերով և երկար,
Կարճի դեպքում հայացքը խոհուն է,
Եվ խրվում է սիրտս:
Մեղմ Սեդա և փշոտ Սեդա
Ես սիրում եմ ձեզ երկուսիդ էլ,
Փշերն էլ ունեն իրենց մեղմությունը:
Սեդա, ում ես չէի ճանաչում - ես սիրում եմ Ձեզ,
Սեդա` նկարում մանկական, շաբաթվա 5 օրերին
Եվ Սեդա - շաբաթ-կիրակի
Դուք նույնպես իմ սիրելին եք:
Սեդա - շոգող - Սեդա,
Տանը մենակ, գիրք կարդացող Սեդա,
Երգեր լսող, իլիկ մանող Սեդա,
Անարձագանք ու մոռացկոտ Սեդա,
Անգլալեզու, էյնշտեյնաբար, զվարճամիտ ու նրբազգաց,
Դու նրա հետ ընկերացիր – Սեդա,
Լավ ընկերոջ համար անգամ – Սեդա,
Ինչքան շատ են նրանք, երկուսից էլ շատ են:



No comments:

Post a Comment