Լեոնարդ Քոհըն | Leonard Cohen

Ինչպես  խոսել  բանաստեղծորեն
«Սրտակերի մահը» գրքից

Հ
ամարի՛րոր բառը թիթեռնիկ էԲառն օգտագործելու համար պարտադիր չէ զինել դրանք   փոքրիկ, կեղտոտ թևիկներով կամ իջեցնել ձայնըԱրևային մի օր կամ դեղին նարգիզներով դաշտ էլ պետք չէ: Պարտադիր  էլ չէ,  որ  լինես  սիրահարված, անգամ` թիթեռներին:


Թիթեռային բառն իրական  թիթեռնիկը  չէ: Գոյություն   ունի բառ, և   գոյություն   ունի թիթեռնիկ: Թե շփոթես այս երկուսը, մարդիկ կծիծաղեն քեզ վրա: Բառից շատ   բան մի՛ սարքիր: Փորձում ես համոզել, որ դու   սիրում   ես թիթեռնիկների ավելի  շատ, քան  մեկ   ուրիշը, թե՞ իրականում  հասկանում ես իրենց էությունը:
Թիթեռային բառն ուղղակի  փաստաթուղթ  է: Այն  քեզ չի   տալիս
  հնարավորություն ճախրելու, սավառնելու, ծաղիկների հետ ընկերանալու, գեղեցկությունը  և  փխրունությունը  խորհրդանշելու կամ պարզապես  թիթեռնիկ    պատկերելու:
Մի՛ ներկայացրու  բառերը: Երբեք չներկայացնես  բառերը: Թռիչքի  մասին  խոսելիս երբեք  մի՛  փորձիր լքել   հատակը:
Երբեք  մի՛ փակիր աչքերդ և գլուխդ  մեկ   ուղղությամբ մի՛   սևեռիր, երբ  մահվան  մասին   կխոսես: Սիրո մասին խոսելիս
 էլ   քո   կրակոտ   աչքերը   մի՛ սևեռիր   ինձ   վրա: Սիրո մասին խոսելու ժամանակ, եթե ուզում   ես   տպավորություն   թողնել ինձ  վրա, ձեռքդ  դիր գրպանդ կամ զգեստիդ տակ և խաղա ինքդ քո հետ: Եթե  փառքի ու գովեստի տենչը քեզ դրդել է խոսել սիրո մասին,  դու պետք է սովորես` ինչպես   դա  անել առանց ինքդ քեզ  խայտառակելու: Օգտագործի՛ր բառերն   այնպիսի   ճշգրտությամբ, կարծես հսկայական մի ցուցակ կստուգեիր :  Մի՛ հուզվիր  կանացի   երիզապատ բլուզ ասելիս: Մի՛ գռեհկացիր կանացի  ներքնազգեստ  ասելիս: Թաշկինակից  մի՛ արցունքոտվիր: Էջերը չպետք է գրգռեն երազկոտ  աչքերդ: Մի՛  արցունքոտիր    թաշկինակը: Գուլպաները  նրա  համար  չեն, որ  քեզ  տևական  և  օտար    ճանապարհորդություներ  հիշեցնեն: Այդ ամենը ընդամենը  հագուստ  է: Մի՛ խորացիր  դրանց   մեջ: Պարզապես   կրի՛ր  դրանք:
Բանաստեղծությունը ոչինչ չէ, քան պարզապես ինֆորմացիա: Այն ներքին աշխարհի    սահմանադրությունն  էԵթե արտասանես  այն   մեծ հանդիսավորությամբ կամ   ցաքուցրիվ   անես` քո ազնիվ մղումներից ելնելովապա կհամարվես  ոչ  ավելի, քան մի   քաղաքագետ, ում արհամարհում   ես: Դու կհամարվես դրոշակ թափահարող մեկըկամ    էժանագին հայրենասեր մի խեղկատակ: Մտածի՛ր, որ բառերը գիտություն ենայլ ոչ թե արվեստԿարծի՛ր, թե  ելույթ   ես  ունենում Ազգային Աշխարհագրական ընկերության   Հետազոտողների Ակումբի  գիտնականների առջև:  Այս մարդիկ գիտեն  լեռնագնացության   բոլոր վտանգները,  և  քեզ   կհարգեն` ընդունելով բառերը  որպես   ճշմարտություն: Իսկ   եթե փորձես զարմացնել նրանց քո «արվեստով», վիրավորած կլինես  նրանց հյուրասիրությունը: Խոսի՛ր նրանց հետ լեռնային բարձրություններից և դրանք հաղթահարելու համար անհրաժեշտ սարքավորումներից և ունակություններից:  Մանրամասնորեն  նկարագրի՛ր  արտաքին  նրբություններն   ու  այն   ժամանակը,  որ    ծախսել  ես: Մի՛ աշխատիր լսարանի հետ գովասանքի ծափահարությունների   համար:    Դու պետք   է արժանի   լինես  ըստ  նրանց    կարծիքի,  այլ  ոչ  թե   քո:  Հաջողությունդ    թո՛ղ մնա վիճակագրության մեջ, այլ ոչ թե հուզված ձայնիդ կամ ձեռքերիդ անորոշ  շարժումներում: Այն ուղղակի  կլինի   քո   զեկույցում և   քո   անվրդով    ներկայությունը:    Խուսափի՛ր  իրարանցումներից: Մի՛ վախեցիր թույլ երևալ և մի՛  ամաչիր   հոգնածությունիցդ: Հոգնած  ժամանակ լավ   տեսք   ունես:  Դու  նման ես  մեկին,  ով    պատրաստ  է  գնալ  մինչև   վերջ:  Իսկ  հիմա արի՛ իմ  գիրկը:  Դու գեղեցկության իմ պատկերացումն    ես:

Անգլերենից թարգմանեց ԱՆԻ ՀԱԿՈԲՅԱՆԸ

No comments:

Post a Comment